zaterdag 1 september 2018

Rapid City - Denver

Na het tweede deel van onze reis zijn we nu, heel voldaan, wederom in Denver. En we hebben net Erik en Julia opgehaald op het vliegveld. Wat leuk om elkaar hier te zien! Deze week stond in het teken van relaxen, stukjes rijden, dingen op orde brengen en schoonmaken, een oilchange en het bezoeken van de Black Hills, Mount Rushmore en Custer Statepark. Vrijdagmiddag waren we in Rapid City. Daar was het zo druk en krap bij de Walmart dat we voor het eerst bij een Cabelas overnacht hebben, een grote outdoor zaak. We stonden er heerlijk rustig en bovendien in de schaduw. Zaterdag rijden we door de Black Hills (ik zou ze liever Green Hills noemen). Wat een verademing na de boomloze leegte van de afgelopen dagen. Lieflijk landschap met bergen, bloemen en veel bomen. Via Keystone komen we bij Mount Rushmore. Hier heeft beeldhouwer Gutzon Borglum met zijn team 14 jaar gewerkt aan het creƫeren van de 20 meter hoge beeltenissen van de presidenten George Washington, Thomas Jefferson, Abraham Lincoln and Theodore Roosevelt in de rotswand; zijn levenswerk. We overnachten op Oreville campground midden in de natuur. Heerlijk. De volgende dag is Custer Statepark aan de beurt. Wat een prachtig park is dat! We zien bisons en pronghorns. We overnachten weer in de natuur, dit keer in Windcave National Park. Als we via Nebraska Wyoming binnenkomen denken we eerst dat we een verkeerde afslag hebben genomen. We belanden op een geheel onverharde weg waar je niet harder dan 10 mijl per uur kan rijden. Er staan geen borden, niets. Na zo 5 mijl in dit slakkentempo gereden te hebben blijkt dit toch echt State Road 20 te zijn. We moeten namelijk stoppen en wachten op een pilot car die voor ons uit zal rijden. Waarom, geen idee. Daarna mogen we zelfstandig nog een keer 5 mijl voorthotsen. Erg goed voor de camper.... Een positief punt van Wyoming is dan wel weer dat je gebruik kan maken van de mogelijkheid gratis te overnachten op een van de countyparken, inclusief electriciteit en dump. Een donatie is uiteraard van harte welkom. Donderdag komen we aan in Denver, waar we eerst langs Denver International Airport rijden. Hoe kunnen we hier morgen Erik en Julia afhalen? Het handigst blijkt de camper te parkeren op een van de grote parkeerterreinen en dan de shuttlebus te nemen naar de aankomsthal. Denver is niet echt RV vriendelijk. En dan is het ook nog eens Labourday weekend. Maar we hebben toch plekjes gevonden om te overnachten. Donderdag bij de Home Depot. We krijgen toestemming op de parkeerplaats van het vliegveld te blijven slapen. Zaterdag en zondag gaan we naar Cherry Creek State Park. Zondag brengen Erik en Julia ons naar ons hotel en maandag vliegen we via Frankfurt naar Amsterdam.